رفتن به نوشته‌ها

اصول طراحی فراگیر

طراحی فراگیر ، فرآیند کار طراحی برای کاربران قبلاً استثنا شده ، مفهومی است که بسیاری دوست دارند به طور طبیعی تصور شوند. از این گذشته ، فراگیرتر شدن با اعتراف به فراگیر نبودن شما شروع می شود ، که می تواند با تصویر از خود مغایرت داشته باشد. اما واقعیت این است که طراحی از دیدگاه منزوی و شخصی شما چیزی است که به طور طبیعی به وجود می آید ، زیرا تجربیات شخصی ما تنها مواردی هستند که به آنها دسترسی داریم. بنابراین ، طراحی فراگیر برای تصمیم گیری به تصمیم فعال نیاز دارد.

طراحی فراگیر ارزش این تلاش را دارد زیرا انجام کاری فراتر از یک کار خوب است – همچنین تجارت خوبی است. نقطه مقابل فراگیر انحصاری است و منطق این است که کسانی که مشتری را کنار می گذارند آن مشتری را از دست می دهند. علاوه بر این ، طراحی فراگیر برای بسیاری از مشاغل از جمله مایکروسافت و IBM به روشی استاندارد تبدیل شده است.

مشاغلی که نتوانند این اصول را اتخاذ کنند خطر عقب افتادن از رقبای خود را دارند. برای این منظور ، ما قصد داریم شما را در مورد اینکه طراحی شامل چیست و چگونه آن را در روند طراحی خود بگنجانیم ، بررسی کنیم.

طراحی شامل چیست؟

طراحی فراگیر فرآیند مداوم طراحی راه حل هایی برای مطابقت با دیدگاه ها ، تجربیات و موقعیت های افرادی است که قبلاً در آن جا جای داده نشده است. این رابطه شدید با اصطلاح مخالف آن مشترک است: محرومیت. طراحی فراگیر عمدتا در مورد حذف نقاط استثنا است.

اصطلاح “فراگیری” می تواند مانند یک واژه سیاسی مهم به نظر برسد ، اما در پایان روز ، این یک ایده بسیار اساسی است: تلاش برای درج مواردی که در آن وجود ندارد.

برای درک این موضوع ، بیایید بسیاری از فاکتورهای احتمالی را که می تواند منجر به مشمول شدن یا حذف شخص شود ، در نظر بگیریم. اینها می توانند جسمی یا احساسی ، دائمی یا موقت ، موقعیتی یا غیر موقعیتی باشند. عوامل جسمی ، دائمی و غیر موقعیتی ممکن است در امتداد نژاد ، جنسیت ، تحرک و سن باشد. عواملی احساسی ، موقتی و موقعیتی ممکن است کسی باشد که پس از یک روز خسته کننده یا تحت استرس از طراحی استفاده می کند. هر یک از اینها در تجربه یا درک یک طرح تأثیر می گذارد.

بنابراین ، طراحی فراگیر راهی برای پرداختن به این شرایط است و می تواند از استفاده از تصاویر سهام با موضوعات متنوع نژادی گرفته تا ملاحظات طراحی برای افرادی که به جای دسک تاپ از تلفن همراه استفاده می کنند ، توصیف کند.

اقامت در هر یک از این موارد استثنا اغلب بر دیگران تأثیر دارد. به عنوان مثال ، زیرنویس های موجود در ویدئو می توانند به کم شنوایان و همچنین به شنوایان کمک کنند تا همان فیلم را در یک محیط پر سر و صدا تماشا کنند.

همانطور که مایکروسافت گفته است: “طراحی به طور کلی به این معنی نیست که شما برای همه مردم یک چیز درست می کنید. شما در حال طراحی روش های مختلفی برای شرکت همه در یک تجربه با احساس تعلق هستید. “

در آخر ، من چند بار برجسته کردم که طراحی فراگیر یک فرآیند است. این کلید برای درک طراحی فراگیر است: این یک فعل است ، یک عمل مداوم برای انجام آن است. این یک نتیجه نهایی نیست ، جایی که شما قدم بردارید و بگویید ، “ما این کار را انجام داده ایم! ما به حداکثر فراگیری رسیده ایم! ”

با انتقال یک کاربر از یک گروه خارج به گروهی که طرح شما به آن علاقه مند است ، می توانید به طور دقیق بگویید که شما طراحی فراگیر را تمرین کرده اید ، اما البته هنوز افراد مستثنی در آنجا وجود دارند. کار ادامه دارد. در نهایت ، این هر دو رویکردی برای طراحی با گام های عملی و ذهنی است که شما هر روز به کار خود می آورید ، نیاز به تخیل ، یادگیری و همدلی دارد.

همه گفته شده است ، درک فراگیر یک طرح بعضاً دشوار است زیرا آنچه توصیف می کند بسیار گسترده است. من توصیه می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر مصاحبه “آنچه شما در مورد طراحی فراگیر اشتباه می گیرید” با کت هولمز ، مولد طراحی فراگیر در مایکروسافت ، را بخوانید.

قبل از ادامه ، چند مفهوم مرتبط وجود دارد که غالباً با طراحی شامل می شوند و مهم این است که ما این اصطلاحات را از یکدیگر تفکیک کنیم.

https://99designs.com/blog/tips/inclusive-design/

منتشر شده در اخبار گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.