رفتن به نوشته‌ها

8 اسطوره نام دامنه هر یک از طراحان وب باید بدانند

نام دامنه یکی از عناصر اساسی هر پروژه ، محصول و شرکت است. این یک برند اصلی است و به طور نامتناسب تأثیر زیادی بر تجربه کاربر دارد. نه تنها این ، بلکه بر SEO و در نهایت درآمد نیز تأثیر می گذارد.

نام دامنه همچنین یکی از عناصر رایج خرده فروشی در فن آوری وب است ، با بیشتر طراحان نام دامنه های یک امپراطوری کوچک را “فقط در صورت وجود” پروژه سمت راست ، احتکار می کنند.

از آنجا که بسیاری از اطلاعات و مشاوره در مورد نام دامنه توسط شرکت های فروشنده نام دامنه ارائه می شود و بنابراین بی طرفانه نیست ، ما می خواهیم برخی از افسانه هایی را که با آنها روبرو خواهید شد را از بین ببریم.

 

باور غلط 1: هرکسی می تواند یک نام دامنه داشته باشد
در حقیقت ، تقریباً هیچ کس نمی تواند نام دامنه داشته باشد. همانطور که در اطلاعیه های تمدید سالانه (احتمالاً) سالانه دریافت می کنید ، شما صرفاً یک نام دامنه را اجاره می کنید.

شما به یک ثبت کننده ، دامنه را در ICANN (شرکت اینترنتی برای نامها و شماره های اختصاص یافته) ثبت می کنید – یا نهادی که ICANN مسئولیت TLD خاص را به او تفویض کرده است.

حتی هنگام اجاره دامنه ، شما حق استفاده از آن را ندارید. هزاران مشاغل مستقر در انگلیس دامنه های .eu را در نتیجه حذف شدن از اتحادیه اروپا از آنها سلب کرده اند.

 

افسانه 2: برای هر پروژه یک دامنه عالی وجود دارد
دامنه ها ارزش ذاتی ندارند. آنها با گذشت زمان ارزش کسب می کنند.

25 سال پیش ، اگر در حال ساخت یک موتور جستجو بودید ، دامنه “عالی” ممکن است search.com ، find.com یا شاید look.com باشد – ممکن است به خصوص بدبینانه webads.com را انتخاب کرده باشد. تقریباً مطمئناً google.com را ثبت نمی کردید زیرا در مورد جستجو چیزی نمی گوید.

هر نام دامنه ای می تواند از طریق طول عمر ، سئو و نام تجاری ارزش کسب کند

google.com ارزش خود را از طریق یک استراتژی ساده و بی امان برای نام تجاری و یک عروسک سخاوتمندانه بدست آورد.

هر نام دامنه ای می تواند از طریق طول عمر ، سئو و نام تجاری ارزش کسب کند.

 

  • باور غلط 3: نام دامنه شما باید حاوی کلمات کلیدی باشد
    اگر در مرحله ثبت نام دامنه هستید ، یا کسب و کار شما جدید است ، یا استراتژی دیجیتال شما جدید است. در هر صورت ، شما امیدوارم که تحقیقات کلمات کلیدی را انجام داده باشید ، اما بدون سایت زنده ، تحقیقات کلمات کلیدی شما تأیید نشده است. به عبارت دیگر ، شما نمی دانید کلمات کلیدی شما چیست.

حتی اگر اطمینان دارید که دقیقاً می دانید کلمات کلیدی شما در این زمان دقیقاً چیست ، ممکن است کلمات کلیدی شما تغییر کند. همه گیری ، اکثر مشاغل را ملزم کرده است تا حدی متمرکز شوند. اگر محدودیت های قانونی شما را مجبور به رفتن به یک کار تحویل کالا نمی کند ، از eatoutny.com استفاده چندانی نمی شود – مگر اینکه eatinny.com را نیز ثبت کرده باشید.

علاوه بر این ، در زمینه تجارت الکترونیکی ، مشتریان تمایل دارند نام دامنه های کلمات کلیدی را به عنوان گزینه های بودجه مشاهده کنند ، زیرا آنها مانند کالاهای با مارک عمومی هستند. ممکن است که تجارت شما فقط یک گزینه بودجه باشد ، اما محدود کردن گزینه های شما تصمیم تجاری عاقلانه ای نیست.

کلمات کلیدی در یک دامنه یک مزیت SEO دارند ، اما کم است و تقریباً در چند سال آینده از بین خواهد رفت – حتی برای EMD (دامنه های دقیق مسابقه) – زیرا بسیار نزدیک به بازی سیستم است.

 

باور نادرست 4: شما نیازی به دات کام ندارید
هر چقدر که ممکن است ناامید کننده باشد به دنبال یک com. که از آن راضی هستید ، هیچ چیز مانند یک دامنه .biz به عنوان “دیر به مهمانی” نمی گوید.

پسوند .co در بعضی مناطق کمی بهتر است زیرا معمولاً از قالب .co. ** استفاده می شود. به عنوان مثال .co.jp با این حال ، .co تمایل دارد توسط کاربران عادت داده شده به قالب رایجتر ، بصورت .com تایپ شود.

مانند دامنه .biz هیچ چیز “دیر به مهمانی” نمی گوید

با استفاده از TLD های منطقه ای خاص مانند buy.it یا join.in می توانید نام های مبتنی بر جناس را انتخاب کنید. این نوع استراتژی برای استراتژی جستجوی محلی شما آسیب می بیند زیرا رایانه ها جناس را نمی فهمند. هر چند احتمالاً در ایتالیا یا هند بسیار خوب عمل خواهید کرد.

اگر در حال ثبت دامنه برای غیر انتفاعی هستید ، پس .org کاملاً قابل قبول است. با این حال ، اگر نمی توانید .com را نیز ثبت کنید ، به دقت بررسی کنید که آیا دامنه ارزش ترافیک از دست رفته را دارد یا خیر (زیرا افراد .com را تایپ می کنند).

یک استثنا TLD های خاص صنعت است که چیزی را در مورد محتوای دامنه به یک جمعیت جمعیتی هدف منتقل می کند. به عنوان مثال .design برای طراحان پسوند بسیار خوبی است و اگر برنامه برای توسعه دهندگان (به عنوان مثال افرادی که جوک را درک می کنند) برنامه .io برای برنامه مناسب است. اگر می توانید ، باید .com را نیز ثبت کنید و اگر نمی توانید ، با دقت در نظر بگیرید که احتمالاً برای SERP با چه کسانی رقابت خواهید کرد.

این بدان معنا نیست که غیر از .com چیز دیگری ارزش ندارد ، فقط ارزش آن کمتر از .com است.

 

افسانه 5: علامت تجاری شما را به ثبت دامنه دعوت می کند
ثبت علائم تجاری و ثبت دامنه دو فرآیند کاملاً متفاوت هستند و یکی حق دیگری را برای شما ندارد. این امر از نظر حقوقی چند بار مورد چالش قرار گرفته و خیلی بیشتر از موفقیت خود به شکست منجر می شود.

علائم تجاری بندرت ثبت پتو هستند ، به این معنی که صاحب علامت تجاری باید صنعتی را که در آن فعالیت می کند اعلام کند. هیچ دشمنی بین شرکت اپل و شرکت اپل با مسئولیت محدود وجود نداشت تا اینکه سابق به انتشار موسیقی روی آورد و هیچ کس نتوانست آلبوم سفید را روی صفحه بارگیری کند

وارث آی پاد

با این حال ، ثبت دامنه ای که در جای دیگری با مارک تجاری ثبت شده است ، مقدار محدودی وجود دارد. نه به این دلیل که شما در برابر SEO آنها به رقابت می پردازید ، و اگر آنها به اندازه کافی بزرگ هستند تا نام تجاری خود را نشان دهند ، احتمالاً .com را بدست آورده اند.

 

باور نادرست 6: دامنه های حق بیمه سرمایه گذاری خوبی هستند

دامنه های برتر Premium دامنه هایی هستند که به امید جلب هزینه فروش مجدد بسیار ثبت شده اند. این فرآیند معمولاً به عنوان “دامنه چمباتمه” شناخته می شود.

دامنه ها به امید اینکه یکی از آنها برای شخصی ارزشمند باشد دامنه هایی را به صورت انبوه ثبت می کند. در نتیجه ، آنها مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای جبران خسارات خود می شوند. دامنه حق بیمه از 1000 تا 1000000 درصد هزینه ثبت واقعی هزینه دارد.

با کنار گذاشتن هزینه – که بهتر است برای بازاریابی هزینه شود – دامنه های برتر اغلب دارای مشکلات قدیمی مانند سابقه مشکل موتور جستجو هستند که شما نمی خواهید آنها را به ارث ببرید.

 

افسانه 7: یک دسته تطبیق باید در شبکه های اجتماعی موجود باشد
ارزش شغلی یک حساب شبکه های اجتماعی در شرکت های مختلف و از پلت فرم های دیگر متفاوت است. حتی اگر برای شما ارزشمند باشد ، بسیاری از استراتژی های بازاریابی یک نام دامنه را در خود جای می دهند: به عنوان مثال مقدماتی با “استفاده” یا “دریافت” یا ضمیمه “hq”.

از همه مهمتر ، غیر منطقی است که به شخص ثالث اجازه دهید هویت نام تجاری بلند مدت شما را تعریف کند. مطمئناً ، فیس بوک اکنون عظیم است ، اما T-Rex نیز در آن زمان بسیار بزرگ بود.

 

باور نادرست 8: شما به نام دامنه نیاز دارید

نام دامنه یک نام مستعار است ، نه چیزی بیشتر. در واقع شما به نام دامنه احتیاج ندارید – آنچه شما نیاز دارید یک آدرس IP است که یک نام دامنه آن را دوستدار انسان می کند.

به نام دامنه ها به عنوان یک مسئله دسترسی فکر کنید. انسان کمتر از رایانه قادر به خواندن آدرس IP است و دامنه ها شکاف را پر می کنند. (ببینید دسترسی چقدر مفید است؟)

در حالی که نام دامنه مفید است ، اما آیا یک زیر دامنه یا حتی یک آدرس IP این کار را می کند. ثبت دامنه مرحله مهیجی از پروژه است که بسیاری از مردم هرگز از آن عبور نمی کنند و مجموعه عظیمی از دامنه هایی را که سالانه برای آن هزینه می پردازند برای خود باقی می گذارند و هرگز توسعه نمی یابند.

 

آنچه یک نام دامنه خوب ایجاد می کند
اکنون برخی از افسانه های مربوط به نام دامنه ها را از بین برده ایم ، بیایید ویژگی های اصلی مشترک نام های دامنه خوب را بررسی کنیم:

یک نام دامنه خوب قابل قبول است
دامنه ای با مارک تجاری غیر عمومی است. این تفاوت بین یک گچ چسبنده و یک باند است. منحصر به فرد خوب است ، نادر قابل قبول است ، عمومی هدر دادن پول است.

یک نام دامنه خوب انعطاف پذیر است
آن را انعطاف پذیر نگه دارید. خود را به یک بازار یا یک جمعیت نکشید. نام دامنه شما باید اکنون و پنجاه سال در آینده کار کند.

یک نام دامنه خوب موسیقی است
شش تا 12 حرف و دو تا سه هجا نقطه شیرین است. نامهای موجود در آن محدوده آهنگ موسیقی دارند که حفظ و یادآوری آنها راحت تر است.

یک نام دامنه خوب آوایی است
44 اصطلاح واژه در زبان انگلیسی وجود دارد. زبانهای دیگر مجموع کل مشابه دارند. اگر از نام دامنه ای استفاده کنید که به صورت آوایی تلفظ شود ، برقراری ارتباط آسان خواهد بود.

https://www.webdesignerdepot.com/2021/03/8-domain-name-myths-every-web-designer-should-know/

منتشر شده در اخبار گرافیک

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.